Бесплатная коллекция бонусных инструментов для Maya

Все пользователи Maya от Autodesk могут установить бесплатную коллекцию бонусных инструментов 2014-2015-2016 (Bonus Tools 2014-2015-2016) — полезных скриптов и плагинов.
Установка пакета предусматривает появление дополнительного разворачивающееся меню в главном меню Maya, благодаря которому можно получить доступ ко всем этим инструментам.
Меню бонусных инструментов повторяет раскладку стандартного меню Maya, а в каждом подменю находится несколько похожих инструментов. Bonus Tools предоставляются в их первозданном виде, поэтому будьте внимательны при установке.

BT2016

Что нового:
  * Edit -> Duplicate Mesh as Reference
  * Edit -> Paint Duplicate on Object
  * Display -> Toggle XRay Per Mesh / Surface
  * Display -> Orthographic Control
  * Display -> Set Background / Grid to Classic
  * Create -> Mesh Locator
  * Create -> Separator on Shelf
  * Modify -> Move Curve Pivot(s) to First CV
  * Modify -> Edge Segment Snapping
  * Modeling -> Combine and Copy Last Pivot
  * Modeling -> Slide Edge Loop and Preserve UVs
  * UV Editing -> Checker Pattern Size
  * Rigging -> Toggle Parallel Evaluation
  * Rigging -> Toggle GPU Acceleration
  * Rigging -> Toggle OpenSubdiv + OpenCL for Selected
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Currently Supported
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Check Selected
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Check All Deformers
  * FX -> Bifrost Memory Usage
  * FX -> Bifrost Batch Simulation
  * Rendering -> Assign New Material for Each Selected
  * Rendering -> Turtle: Render Image Sequence
•    Help -> Go to Bonus Tool Install Location

Обновлено:
  * Display -> Display Control
  * Window -> Attribute Collection
  * Modify -> Isometric Shear
  * UV Editing -> Auto Unwrap UV’s Tool
  * UV Editing -> Rotate UVs Around Last Selected
  * UV Editing -> Flip UVs Horizontally Across Last Selected
•    UV Editing -> Flip UVs Vertically Across Last Selected

Доработано:
  * Modeling -> Bevel Around Faces
 
BT2015
Что нового:
  * Modify -> Click/Drag Rotate Tool
  * Modify -> Snap Align Object(s) to Components
  * Modify -> Zero Pivots -> Keep Pivot Offset and Zero
  * Modify -> Zero Pivots -> Center Pivot and Zero
  * Modify -> Zero Pivots -> Move Pivot to Base and Zero
  * Modify -> Zero Pivots -> Move Pivot to Origin and Zero
  * Modify -> Replicate Object to Components
  * Display -> Display Control HUD
  * Display -> Toggle Poly Shell Count HUD
  * Window -> LayoutTools:  Asset Browser
  * Window -> LayoutTools:  Transform Tools
  * Window -> LayoutTools:  Snap/Align Tools
  * Modeling -> Bevel Around Faces
•    Rendering -> Search Project for Missing Textures

Обновлено
  * Modify -> Click/Drag Move Tool
  * Window -> Assembly Manager
  * UV Editing -> Auto Unwrap UV’s Tool
Доработано
  * Modeling -> Convert Select to Perimeter Edges
  * UV Editing -> Tile UVs
 
BT2014
Что нового
  * Modify -> Move Selected to Camera
  * Display -> Toggle X-Ray per Mesh/Surface
  * Window -> Assembly Manager
  * Window -> Script Editor -> Print OptionVars
  * Window -> Script Editor -> Print GlobalVars
  * Modeling -> Collapse Edge Ring Tool
  * Modeling -> Convert Selection to Perimeter Edges
  * Modeling -> Delete Edge Loop Tool
  * Modeling -> Delete Connected Edges Tool
  * UV Editing -> Nudge UVs
  * UV Editing -> Tile UVs
  * Rendering -> Add Transparency Attribute
  * Help -> Refresh BonusTools Menu
Обновлено
  * Modeling -> Select Every N-th Edge Loop/Ring
  * Modeling -> DrawSplit
  * Modeling -> DrawReduce
  * Modeling -> Spin Edge Tool
  * Animation -> Setup Arm
  * Rendering -> Assign Checker Shader
  * General -> Python path is now setup automatically for every OS
 
 
Бонусы доступны для Windows, Mac OSX, and Linux

Скачать можно здесь.

Мы используем файлы cookie, чтобы обеспечить вам наилучший опыт работы на нашем веб-сайте. Пожалуйста, прочтите нашу политика конфиденциальности для получения дополнительной информации

Принять файлы cookies