Бесплатная коллекция бонусных инструментов для Maya

Бесплатная коллекция бонусных инструментов для Maya

8 июня 2015
Все пользователи Maya от Autodesk могут установить бесплатную коллекцию бонусных инструментов 2014-2015-2016 (Bonus Tools 2014-2015-2016) — полезных скриптов и плагинов.
Установка пакета предусматривает появление дополнительного разворачивающееся меню в главном меню Maya, благодаря которому можно получить доступ ко всем этим инструментам.
Меню бонусных инструментов повторяет раскладку стандартного меню Maya, а в каждом подменю находится несколько похожих инструментов. Bonus Tools предоставляются в их первозданном виде, поэтому будьте внимательны при установке.

BT2016

Что нового:
  * Edit -> Duplicate Mesh as Reference
  * Edit -> Paint Duplicate on Object
  * Display -> Toggle XRay Per Mesh / Surface
  * Display -> Orthographic Control
  * Display -> Set Background / Grid to Classic
  * Create -> Mesh Locator
  * Create -> Separator on Shelf
  * Modify -> Move Curve Pivot(s) to First CV
  * Modify -> Edge Segment Snapping
  * Modeling -> Combine and Copy Last Pivot
  * Modeling -> Slide Edge Loop and Preserve UVs
  * UV Editing -> Checker Pattern Size
  * Rigging -> Toggle Parallel Evaluation
  * Rigging -> Toggle GPU Acceleration
  * Rigging -> Toggle OpenSubdiv + OpenCL for Selected
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Currently Supported
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Check Selected
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Check All Deformers
  * FX -> Bifrost Memory Usage
  * FX -> Bifrost Batch Simulation
  * Rendering -> Assign New Material for Each Selected
  * Rendering -> Turtle: Render Image Sequence
•    Help -> Go to Bonus Tool Install Location

Обновлено:
  * Display -> Display Control
  * Window -> Attribute Collection
  * Modify -> Isometric Shear
  * UV Editing -> Auto Unwrap UV’s Tool
  * UV Editing -> Rotate UVs Around Last Selected
  * UV Editing -> Flip UVs Horizontally Across Last Selected
•    UV Editing -> Flip UVs Vertically Across Last Selected

Доработано:
  * Modeling -> Bevel Around Faces
 
BT2015
Что нового:
  * Modify -> Click/Drag Rotate Tool
  * Modify -> Snap Align Object(s) to Components
  * Modify -> Zero Pivots -> Keep Pivot Offset and Zero
  * Modify -> Zero Pivots -> Center Pivot and Zero
  * Modify -> Zero Pivots -> Move Pivot to Base and Zero
  * Modify -> Zero Pivots -> Move Pivot to Origin and Zero
  * Modify -> Replicate Object to Components
  * Display -> Display Control HUD
  * Display -> Toggle Poly Shell Count HUD
  * Window -> LayoutTools:  Asset Browser
  * Window -> LayoutTools:  Transform Tools
  * Window -> LayoutTools:  Snap/Align Tools
  * Modeling -> Bevel Around Faces
•    Rendering -> Search Project for Missing Textures

Обновлено
  * Modify -> Click/Drag Move Tool
  * Window -> Assembly Manager
  * UV Editing -> Auto Unwrap UV’s Tool
Доработано
  * Modeling -> Convert Select to Perimeter Edges
  * UV Editing -> Tile UVs
 
BT2014
Что нового
  * Modify -> Move Selected to Camera
  * Display -> Toggle X-Ray per Mesh/Surface
  * Window -> Assembly Manager
  * Window -> Script Editor -> Print OptionVars
  * Window -> Script Editor -> Print GlobalVars
  * Modeling -> Collapse Edge Ring Tool
  * Modeling -> Convert Selection to Perimeter Edges
  * Modeling -> Delete Edge Loop Tool
  * Modeling -> Delete Connected Edges Tool
  * UV Editing -> Nudge UVs
  * UV Editing -> Tile UVs
  * Rendering -> Add Transparency Attribute
  * Help -> Refresh BonusTools Menu
Обновлено
  * Modeling -> Select Every N-th Edge Loop/Ring
  * Modeling -> DrawSplit
  * Modeling -> DrawReduce
  * Modeling -> Spin Edge Tool
  * Animation -> Setup Arm
  * Rendering -> Assign Checker Shader
  * General -> Python path is now setup automatically for every OS
 
 
Бонусы доступны для Windows, Mac OSX, and Linux

Скачать можно здесь.